Pandemide istihdama odaklanıp  330 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik

Pandemİde İstİhdama odaklanıp 330 mİlyon dolarlık İhracat gerçekleştİrdİk

Yıldız Holding, pandemiye rağmen yılın başında belirlediği istihdam hedeflerinden sapmadan 2020’nin ilk altı ayında toplam 5 bin 300 kişiye yeni iş imkânı sağladı. Özellikle gıda ve perakende alanında istihdam yaratan grup, Türkiye genelindeki çalışan sayısını da 51 bine yükseltti.

Atıştırmalık, dondurulmuş gıda ve yağ iş birimleriyle 100’ü aşkın ülkeye ihracat yapan Yıldız Holding, Türkiye’de üreterek dünyanın farklı kıtalarındaki ülkelere gönderdiği ürünlerle yılın ilk yarısında 330 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirme başarısı da elde etti. 

“2020’nin ilk altı ayında 5 bin 300 kişiye yeni istihdam sağladık”

  • Gıda ve perakende iş alanlarına odaklanma stratejimiz doğrultusunda 2019’da gerçekleştirdiğimiz 65 milyar TL ciroluk başarılı performansımızı bu yıl da koruyoruz. 2020 yılına, ülkemiz ekonomisine katkı sunarak global rekabette güç kazanma, bulunduğumuz pazarlardaki güçlü konumumuzu ve liderliklerimizi sürdürme ve çift haneli büyüme hedefleriyle başladık.
  • Bu hedeflerimize paralel olarak, beklenmedik şekilde gelişen pandemi gündemine rağmen, yılın ilk yarısında tüm operasyonlarımızı başarıyla yöneterek Türkiye ekonomisine ve toplumumuza katkı sunmayı sürdürdük. Grubumuz, yılın ilk altı ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre konsolide ciroda yüzde 18, FAVÖK seviyesinde ise yüzde 16 artış elde etti.
  • Grup şirketlerimizle yine aynı dönemde ülkemizde toplam 5 bin 300 kişiye yeni istihdam sağladık. Böylece yurt içi çalışan sayımızı 51 bine yükselttik.
  • Özellikle büyümede öne çıkan gıda ve perakende segmentlerinde istihdamımızı arttırdık. Teknoloji ve e-ticaret organizasyonları için yıl sonunda işe alım hedeflediğimiz birçok pozisyonu öne çektik, ek pozisyonlar oluşturduk. Yoğun seyahat içeren bazı fonksiyonlarımız dışında işe alımları ertelediğimiz bir pozisyon olmadı.
  • Yıl sonuna kadar bilgi teknolojileri, finans, strateji, satış, pazarlama, insan kaynakları ve kurumsal iletişim gibi farklı fonksiyonlarımızda işe alımları sürdüreceğiz. Yeni mezunların yanı sıra orta ve üst düzey yöneticiler de istihdam edeceğiz.

 

“Türkiye, grubumuzun üretim üssü konumunda”

  • Bugün Yıldız Holding bünyesinde 38’i yurtiçinde olmak üzere toplam 61 fabrikamız var. Yurt dışında bulunan 21 fabrikamız ise 13 farklı ülkeye yayılmış durumda.
  • Yıldız Holding olarak Silivri’den Amerika’ya birçok çeşitli kategoride gönderdiğimiz ürünler sayesinde 2020’nin ilk altı ayında toplam 330 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik.
  • Türkiye’deki fabrikalarımızdan çıkan ürünlerimizin dünyanın dört bir yanında “Made in Türkiye” etiketiyle tüketicilerle buluşmasıyla iftihar ediyoruz.
  • Hedefimiz, Türkiye’yi daha güçlü bir üretim ve ihracat merkezi haline getirmek. Yıl sonuna kadar ihracat oranımızı, önceki yıla göre çift haneli büyümeyle tamamlamayı planlıyoruz.
  • Şu anda Batı Afrika ülkeleri, Ortadoğu ve Amerika pazarlarında büyürken, Almanya, İtalya, Fransa ve İspanya başta olmak üzere Avrupa’da da satışlarımızı artırmayı hedefliyoruz.

 

“2020 için Türkiye’de 800 milyon lira yatırım bütçeledik”

  • Güçlü Türkiye hedefine katkı sunacak yatırımlar yapmaya devam ediyoruz. Ülkemizde son beş yılda toplam 3,8 milyar TL yatırım yaptık.
  • 2020 yılı için stratejilerimiz ve ülkemizin büyüme potansiyeliyle doğru orantılı olarak Türkiye’de 800 milyon liralık yatırım bütçeledik.
  • Bu yatırımlarımızla beraber Şok Marketler’in mağaza sayısını 8 bine, Bizim Toptan’ın mağaza sayısını 179’a ulaştırmayı, yeni kurduğumuz anonim şirketimiz SEÇ Marketçilik’in bayii sayısını da binin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.
  • Bu artışlar elbette ülkemizde yeni istihdamlar sağlamak anlamına da geliyor.

 

“Ekiplerimiz birçok dijital ilki hayata geçirdi”

  • Dijitalleşme bu dönemde en fazla mesai harcadığımız konulardan biri oldu. Yıldız Holding’te dijital dönüşümü, tedarik zincirinden tüketiciye kadar uzanan, uçtan uca bir yaklaşımla ele alıyoruz.
  • Pandeminin etkisiyle uzaktan çalışma ihtiyacına yönelik olarak, Bilgi Teknolojileri Başkanlığımız ve İç İletişim ekiplerimiz birlikte çalışarak yeni birçok dijital uygulamayı hayata geçirdi.
  • Örneğin, pandemi günlerinde çalışanlarımızın kendini iyi hissetmesini ve ihtiyaç duydukları anda destek almasını sağlamak amacıyla “Nasılsın” ismini taşıyan dijital uygulamayı hayata geçirdik. Bilgi Teknolojileri Başkanlığımız tarafından geliştirilen chatbot, çalışanlarımızın sabah 08.30’da bilgisayarlarından veya mobil cihazlarından Microsoft Teams uygulamasına girmesiyle birlikte aktif oluyor. Çalışanımızın kendini iyi hissetmemesi durumunda, ilgili işyeri hekimi ve İnsan Kaynakları hızla haberdar ediliyor. Ardından çalışanla iletişime geçilerek süreç takibe ve kontrol altına alınıyor. 70’ten fazla pasaportun bulunduğu Yıldız Holding’te, farklı dillere sahip 65 bin çalışanımız güne bu uygulamayı kullanarak başlıyor.
  • Pandemiden önce Yıldız Holding Çamlıca Kampüsü’ndeki sosyal yaşam alanlarımızda gerçekleşen tesadüfi karşılaşmalar ve sohbetleri “yeni normal” çerçevesinde Dijital Koridor’a taşıdık. Her hafta dijital uygulama tarafından rastgele seçilen çalışanlar, online platformda bir araya gelerek sosyalleşme imkânı buluyor. Uygulama kapsamında, sistem her hafta çalışanları, rastlantısal olarak online görüşmeyle bir araya getiriyor. Çamlıca Kampüsümüzde başlattığımız Dijital Koridor uygulamasını yakın zaman içinde Yıldız Holding’in tüm grup şirketlerinde de hayata geçireceğiz.
  • Gençlerin profesyonel olarak iş hayatına atılmadan önce daha bilinçli kariyer tercihleri yapmaları ve kurumsal hayatta deneyim kazanmaları için tasarladığımız Job@YıldızHolding genç yetenek programımızı da bu sene ‘Virtual JOB Experience’ adıyla ilk kez online platforma taşıdık. Genç istihdamını desteklemek amacıyla 3’üncü ve 4’üncü sınıf üniversite öğrencilerine staj; yeni mezunlara ise Holding bünyesinde kariyer fırsatı sunduğumuz Job@YıldızHolding ile gençlere sektörü ve iş hayatını tanıtıyoruz.
  • Yine, daha önce yüz yüze gerçekleştirdiğimiz Job@Talks buluşmalarını pandemi döneminde durdurmadık. Bu program sayesinde genç çalışanlarımızla düzenli olarak bir araya gelerek kendilerine deneyimlerimizi aktarma fırsatı buluyoruz. Aynı zamanda Yıldız Holding’in amaç birliği çerçevesindeki stratejileri üzerinde konuşarak onların önerilerini de dinliyoruz. En son yaptığımız online buluşmada farklı ülkelerdeki çalışanlarımızla da bir araya gelme ve sohbet etme fırsatı yakaladık.
  • Günümüzün değişen iş dünyasında zamanı doğru kullananların, geleceğe önce ulaşanlar olacağına inanıyor ve çalışanlarımızı şimdiden geleceğin iş dünyasına hazırlıyoruz. Bu kapsamda tüm çalışanlarımızın veri odaklı teknolojilere adaptasyonunu desteklemek amacıyla Analitik Akademi programını başlattık. Bu programla çalışanlarımızın, dijitalleşmeyle değişen iş dünyasına adapte olmalarını ve veri okur-yazarlığı alanında entelektüel birikimlerine katkı sağlamayı hedefliyoruz.

 

“2020’yi İnsana Yatırım Yılı ilan ettik”

  • 2020 yılı, yaşananlar ne olursa olsun, Yıldız Holding’de “insana yatırım yılı” olarak anılacak. Kendini işimizin geleceğine hazırlayan yeni nesil liderler, hayata bambaşka bakan uzmanlar yetişecek.
  • Dünyanın dört bir yanında olduğu gibi Türkiye’de de “işimizin geleceği” hızla değişiyor. Gerek bireysel gerekse kurumsal olarak bizi neyin beklediğini doğru analiz edebilmemiz ve olası koşullara herkesten önce hazırlanabilmemiz hayati önem taşıyor.
  • İhtiyaçlarımız, teknolojilerimiz, iş yapış biçimlerimiz topyekûn güncellenirken, “başarılı” olmak için ihtiyacımız olan yetkinlikler de değişecek. Dijital teknolojiler, ekonomik büyümenin en önemli faktörü haline gelecek.
  • Dolayısıyla tüm şirketler, geleceğin iş ortamında gereken yeni yetkinlikleri geliştirmeye yatırım yapmak mecburiyetinde. Biz de Yıldız Holding olarak bu doğrultuda çalışıyoruz.
  • Yıldız Holding’de yaklaşık üç yıldır, çalışanlarımız için dijital dönüşüm, çevik proje yönetimi, tasarım odaklı düşünme gibi alanlarda eğitim yatırımları yapıyoruz.
  • Bu kapsamda hedefimiz, bu dönemi “insana yatırım yılı” olarak ele alıp insan kaynağımızı buna göre şekillendirmek.
  • Ayrıca bu konularda yetkin profesyonelleri de grubumuza dahil ederek kaslarımızı kuvvetlendiriyoruz. Öğrenme ve değişime açık, belirsizliğe karşı toleransı yüksek olan kişilerle çalışmayı hedefliyoruz.
  • Mevcut ve bünyemize katılacak çalışanlarımızın yetkinliklerini, kurum kültürümüz ve dijital dünyanın ihtiyaçları doğrultusunda artıracağız. Yeni iş alanlarını yakından takip ederek bireysel ve organizasyonel planlarımızı bu doğrultuda hayata geçireceğiz.

 

 

Basın bültenleri

Yıldız Holding’in stratejik dönüşümüne Melih Yalçın liderlik edecek

26 Eki

Ülker Bisküvi 650 milyon dolarlık tahvil ihraç etti

22 Eki

Polinas koronavirüsü yok eden  koruyucu film üretti

15 Eki

Aytaç’ın gıda güvenliği TSE Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi ile tescillendi

9 Eki