Şok Marketler 2018’de yüzde 35 büyüyerek 12,1 milyar TL satışa ulaştı

Şok Marketler 2018’de yüzde 35 büyüyerek 12,1 mİlyar TL satışa ulaştı

Türkiye’nin en hızlı büyüyen gıda perakende zincirlerinden biri olan Şok Marketler (SOKM), 2018 yılını yüzde 35 büyüyerek 12,1 milyar TL konsolide satış geliri ve 4 bin yeni istihdamla kapattı.

Şok Marketler, 31 Aralık 2018 tarihinde sona eren döneme ilişkin dördüncü çeyrek sonuçlarını ve 2018 yılına ait on iki aylık rakamlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) açıkladı.

KAP’ a yapılan açıklamaya göre, geniş ürün yelpazesiyle müşterilerinin temel ihtiyaçlarının tamamına yakınını karşılayan gıda perakende zinciri ŞOK Marketler, 2018’de konsolide satışlarını bir önceki yıla oranla yüzde 35,2 artırarak 12,1 milyar TL’ye çıkardı.

Her gün düşük fiyat politikasıyla müşterilerinin temel ihtiyaçlarının tamamına yakınını karşılayan Şok Marketler Mis,Piyale, Mintax, Amigo, Evin gibi köklü ve bilinirliği yüksek, tarihi geçmişe sahip özgün, kaliteli markaları da tüketiciye ucuza ulaştırmaya devam etti.

TÜRKİYE’NİN 81 İLİNDE 6.364 MAĞAZA

Şok Marketler, 2015 yılından bu yana devam ettirdiği her gün 3 mağaza sözünü 2018’de de sürdürdü. Şok Marketler’in toplam mağaza sayısı, 2018 yılında 1.000 mağaza artarak, 264 Şok Mini mağazasıyla birlikte 31 Aralık 2018 itibariyle 6.364’e yükseldi.

Şok Marketler, açtığı yeni mağazaların da etkisiyle 2018’de de istihdama desteğini sürdürdü ve 4 bin yeni iş imkânı sağlayarak çalışan sayısını 27 binin üzerine çıkardı.

2017 yılsonundaki 2,2 milyar TL tutarındaki net borç rakamına karşılık, şirket halka arzdan elde ettiği gelirlerle borçlarını kapattı ve 31 Aralık 2018 itibariyle 12,1 milyon TL’lik net nakit pozisyonuna geçti.

UĞUR DEMİREL: 2018’DE DE 4 BİN YENİ İSTİHDAM SAĞLADIK

Şok Marketler CEO’su Uğur Demirel, “ŞOK Marketler olarak, 2018 yılında da yenilikçi ve büyüme odaklı iş modelimizle, Türkiye gıda perakende sektörünün en hızlı büyüyen market zinciri ve sektörün öncülerinden biri olmaya devam ettik. Hem dünyada hem de ülkemizdeki zorlu piyasa koşullarına rağmen, ŞOK Marketler olarak büyük bir sorumluluk üstlendik ve ne mutlu ki başarılı sonuçlar elde ettik. 2018'in ilk yarısında 2,3 milyar TL ile son 10 yılın Türkiye’deki en büyük birincil halka arzlarından birini gerçekleştirdik. Ülkemize tam da ihtiyaç olan bir dönemde yabancı sermaye girişi sağladık. Yüksek performans kültürünü odağımıza alarak büyümemizi devam ettiriyoruz. 2018’de yeni açılan mağazalarımız, başarılı iş modelimiz, piyasadaki konumumuz, yetkin çalışan kadromuz ve dinamik iş yapımızla performansımızı artırmayı sürdürdük. Üreticilerden doğrudan alım yaparak, taze olarak sunduğumuz meyve ve sebzede fiyatlarımızı sabitleyerek tüketicilerimizin yanında olduğumuzu bir kere daha gösterdik. Hizmete açtığımız 1.000 yeni Şok mağazası ve 264 Şok Mini mağazasıyla birlikte Türkiye’nin 81 ilinde toplamda 6.364 mağazaya ulaştık. Her yıl ortalama 4.000 kişiye istihdam sağlama politikamız, açtığımız yeni mağazalarla bu yıl da devam etti ve 2019 yılına toplamda 27 binin üzerinde çalışanımızla girdik” şeklinde konuştu.

Medya kaynakları

Şok Marketler CEO

Şok Marketler Logo

Şok Marketler Mağaza

Basın bültenleri

Ülker Bisküvi’nin Türkiye ekonomisine katkısı 2018’de de hız kesmedi

13 May

Şok Marketler’den 2019’un ilk çeyreğinde yüzde 37’lik büyümeyle 3,5 milyar TL net satış

10 May

Kerevitaş birinci çeyrek sonuçlarını açıkladı

10 May

Yıldız Holding, “Ekrem Hakkı Ayverdi’nin Kalem Güzelleri” hat sergisine kapılarını açtı

6 May