Kerevitaş’ın konsolide cirosu yılın ilk  dokuz ayında 2,16 milyar TL oldu

Kerevİtaş’ın konsolİde cİrosu yılın İlk dokuz ayında 2,16 mİlyar TL oldu

Türkiye’nin taze dondurulmuş gıda ve margarin pazarının lider şirketi Kerevitaş’ın 2020 yılı ilk dokuz aylık konsolide cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15,4 oranında artışla 2,16 milyar TL olarak gerçekleşti.

Türkiye’nin taze dondurulmuş gıda ve margarin pazarının lider şirketi Kerevitaş, 2020 yılının ilk dokuz aylık finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. Buna göre, şirketin dokuz aylık konsolide cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15,4 oranında artarak 2,16 milyar TL olarak gerçekleşti. Konsolide brüt kâr, ilk dokuz ayda 512 milyon TL’ye yükselirken, FAVÖK ise yılın ilk dokuz ayı itibariyle 312,4 milyon TL oldu.

Kerevitaş, dondurulmuş gıda sektörünün lideri SuperFresh markasıyla yılın ilk dokuz ayında inovatif ürünlerle büyüme stratejisini sürdürdü. Bu dönemde SuperFresh, perakendede yüzde 66’lık ciro büyümesiyle dondurulmuş gıda pazarının üzerinde bir performans gösterdi. İlk dokuz aylık dönemde yaklaşık 400 bin yeni haneye giren SuperFresh, pazar payını iki puan artırarak dondurulmuş gıda sektöründeki liderliğini güçlendirdi. Bu dönemde SuperFresh, Pizza Tost, Tava Böreği, Taş Fırın Pizza, Piliç Döner & Patates, Kasap Köfte ve 7/24 Fırından Ekmek, Simit, Poğaça ürünlerini tüketicilerle buluşturdu.

Sektörün açık ara lider firması Besler de, yılın ilk dokuz ayında Türkiye’de markalı margarin pazarında yüzde 66 ciro payına ulaşarak pazardaki pozisyonunu daha da güçlendirdi. Bizim Yağ ve Teremyağ markalarının ortaya koyduğu başarılı performansla Besler, perakendede geçen yılın aynı dönemine göre cirosunu yüzde 20 artırarak pazardan daha fazla büyüme elde etti.

Şükrü Çin: Hem SuperFresh hem de Besler’de çift haneli büyüdük

Kerevitaş ve Yağ İş Birimi CEO’su Şükrü Çin, ilk dokuz aylık başarılı performansla ilgili şunları söyledi: “Pandemi döneminin başından itibaren SuperFresh ve Besler’de üretim, pazarlama ve satış faaliyetlerimize kesintisiz olarak devam ediyoruz. Gerek SuperFresh gerekse Besler’de yılın ilk dokuz ayında, çift haneli ve toplam pazarın üzerinde gerçekleşen büyüme performansımızla pazar liderliğimizi tartışmasız bir konuma ulaştırdık. Özellikle SuperFresh’te pazara bu yıl sunduğumuz yeni ürünlerin kısa sayılabilecek bir sürede, büyük ilgi görmesi bizleri memnun etti. Aynı şekilde Bizim Yağ ve Teremyağ’da hane penetrasyonumuzu her geçen gün artırarak, marka bilinirliğimizi yüzde 100 oranında korumayı başardık. Önümüzdeki dönemde de inovasyon çalışmalarımıza aynı hızla ağırlık vererek, pazardaki güçlü pozisyonumuzu korumaya ve büyütmeye devam edeceğiz.”

Kerevitaş Gıda Sanayi Ticaret A.Ş. Hakkında:

1970 yılında kurulan, Türkiye’de perakende dondurulmuş gıda sektörünün ilk şirketi olan Kerevitaş, SuperFresh markasıyla ev dışı tüketim ve perakende kanalında toplam 550’ye yakın ürünle dondurulmuş gıda pazarının en zengin ürün gamına sahip şirketidir. Ton balığı ve konserve üretimi de yapan ve sektörün büyük oyuncularından olan Kerevitaş, 2017 yılında yağ pazarında Bizim Yağ, Teremyağ, Luna, Ona gibi tanınmış markalara üretim yapan Marsa’nın da yer aldığı pazar lideri Besler’i bünyesine kattı. Kerevitaş, Yıldız Holding’in halka açık ikinci büyük gıda şirketidir.

Basın bültenleri

Yıldız Holding’in tüm dünyadan  65 bin çalışanı tek cümlede buluştu:  “Mutlu Et Mutlu Ol”

20 Kas

Yahya Ülker’in Yıldız Ventures’ı girişimcileri bekliyor

18 Kas

Kerevitaş’ın konsolide cirosu yılın ilk  dokuz ayında 2,16 milyar TL oldu

6 Kas

Ülker 2020’nin ilk dokuz ayında büyümesine devam etti

6 Kas