Kerevitaş ilk 9 ay sonuçlarını açıkladı

Kerevİtaş İlk 9 ay sonuçlarını açıkladı

 

  • Yıldız Holding’in Borsa İstanbul’a kote ikinci büyük gıda şirketi olan Kerevitaş, 2019 yılının ilk 9 ayında 1,9 milyar TL’lik ciro gerçekleştirdi.

 

  • Yıldız Holding çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Kerevitaş’ın ilk 9 ay konsolide FAVÖK’ü 289,5 milyon TL oldu. Taze Dondurulmuş Gıda ve Konserve İş Birimi 113,1 milyon TL FAVÖK elde ederken; Yağ İş Birimi ise 176,4 milyon TL FAVÖK’e ulaştı.

 

Türkiye’de taze dondurulmuş gıda ve margarin pazarının lider şirketi Kerevitaş’ın 2019 yılının ilk 9 ayındaki cirosu 1,9 milyar TL olarak gerçekleşti. Şirketin ilk 9 ay konsolide FAVÖK’ü geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 18,5 oranında artış göstererek 289,5 milyon TL’ye ulaştı. İhracattaki başarısını her yıl istikrarlı bir şekilde sürdüren Kerevitaş, 2019 yılında da bu başarısını sürdürdü ve konsolidede 260,8 milyon TL değerinde ihracat gerçekleştirdi.

 

İlk 9 aylık sonuçlara bakıldığında Besler, yoğun rekabetin yaşandığı yerli ve global oyuncuların bulunduğu margarin pazarındaki açık ara liderliğini korurken geçen yıla göre pazar payını 2 puan artırarak yüzde 66’ya yükseltti. Yine bu dönemde içindeki gerçek tereyağı ile pazarda bir ilk olan Luna Tereyağlı kâseyi raflara taşıdı.

 

Öte yandan yüzde 20 ile hızlı tüketim ürünleri sektör ortalamasının üzerinde büyüme gösteren SuperFresh yüzde 56 pazar payıyla taze dondurulmuş gıda pazarında açık ara lider konumda yer alıyor ve toplamda 5 milyon haneye ulaşıyor. Sektöründe inovasyonlara öncülük eden SuperFresh, yine bu dönemde Türkiye’deki ilk ve tek mikrodalgada pişebilen “Şip Şak Pizza” lansmanını da gerçekleştirdi.

 

Kerevitaş, tüketici ihtiyaçlarını odağında tutarak yeni ürün lansmanları ve kategori yatırımlarıyla hem lideri olduğu taze dondurulmuş gıda ve yağ pazarlarını hem de markalarını büyütmeyi hedefliyor.

 

Bugün 2 binin üzerinde çalışanıyla, 6 kıtada, 70’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren Kerevitaş, mevcut pazarlarda markalarının pazar payını büyütürken; yeni pazarlarda bilinirliği artırma konusunda da çalışmalarını sürdürüyor.

Medya kaynakları

Kerevitaş Logo

Kerevitaş Logo

Basın bültenleri

Kerevitaş ve Şok Marketler BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde

15 Kas

Yıldız Holding  ‘En İyi İşveren Markası’ seçildi

13 Kas

Derby’den, Türkiye’nin ilk modifiye araç kampanyası

13 Kas

KÜMAŞ ÇALIŞANLARI GELECEĞE NEFES KAMPANYASINA DESTEK OLDU, 5 BİN FİDANI TOPRAKLA BULUŞTURDU

12 Kas