Bizim Toptan, BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne girmeye hak kazandı

Bİzİm Toptan, BIST Sürdürülebİlİrlİk Endeksİ’ne gİrmeye hak kazandı

Türkiye’nin önde gelen ticaret platformu Bizim Toptan, sürdürülebilir büyüme için yürüttüğü çalışmaları duyurduğu 2019 Sürdürülebilirlik Raporu ile Borsa İstanbul’un (BIST) Sürdürülebilirlik Endeksi’ne girmeye hak kazandı. Bizim Toptan; Ülker, ŞOK Marketler ve Kerevitaş’ın ardından endekse girmeyi başaran dördüncü Yıldız Holding şirketi oldu.

Türkiye’nin 70 ilde 173 mağazasıyla en yaygın toptan marketi olan Bizim Toptan Satış Mağazaları (BIZIM), 1 Ocak- 31 Aralık 2019 döneminde çevresel, sosyal, ekonomik ve yönetimsel konulardaki sürdürülebilir uygulamalarını ve performansını şeffaf bir şekilde paylaştığı 2019 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Borsa İstanbul'un (BIST) belirlediği 'Endeks Seçim Kriterleri'ni başarıyla yerine getiren Bizim Toptan, kurumsal sürdürülebilirlik performansı üst düzeyde olan şirketlerin yer aldığı BIST Sürdürülebilirlik Endeksi'nde yer alan 58 şirketten biri oldu. Bizim Toptan’ın Sürdürülebilirlik Komitesi tarafından belirlenen ve Yıldız Holding'in Bu Dünya Bizim sürdürülebilirlik stratejisi doğrultusunda ivme kazanan çalışmalar; etkin enerji kullanımı, dijitalleşme, ürün güvenliği, çalışan memnuniyeti, marka ve itibar yönetimi, tedarik zinciri alanlarında yoğunlaştı. Bizim Toptan’ın Ülker, ŞOK Marketler ve Kerevitaş’ın ardından BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne girmesiyle birlikte Yıldız Holding bünyesinde endekste yer alan şirket sayısı dörde yükseldi.

Bizim Toptan CEO’su Hüseyin Balcı şöyle konuştu: “Sektörün öncü şirketlerinden biri olarak, tüm paydaşlarımız ve müşterilerimiz için sürdürülebilir değer yaratmayı önemli bir sorumluluk olarak görüyoruz. 2019 yılı tüm iş süreçlerinde başarılı sonuçlar aldığımız ve stratejik hedeflere ulaştığımız bir yıl oldu. Operasyonlarımızı genişletirken aynı zamanda büyüme oranlarını, özel markalar ve Seç Market sayısını, dijital ticaret hacmini, Prosaf ile kurumsal müşteri sayısını artırdık ve aldığımız birçok ödülle başarımızı taçlandırdık. Temel sürdürülebilirlik gereklilikleri alanında yaptığımız çalışmalar neticesinde, BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne girmiş olmaktan mutluluk duyuyoruz.”

Pandeminin etkilerini de değerlendiren Hüseyin Balcı, “Pandemiyle mücadele ettiğimiz 2020 yılında sürdürülebilir iş modellerinin devamlılığının sağlanmasının kesintisiz bir tedarik zinciri için ne kadar önemli olduğu bir kez daha görüldü. 2019 yılında çoklu kanal stratejimiz, dijitalleşme, ürün güvenliği, verimli tedarik zinciri, ekonomik ürün gibi alanlarda yaptığımız ve raporumuzda anlattığımız çalışmalar sayesinde, pandemi dönemindeki yoğun talebi ekonomik ve uygun fiyatlı ürünlerimizle ve yeterli stoklarımızla karşılayabildik. Mağazalarımızda çalışanlarımız ve müşterilerimizin güvenliği için üst düzey önlemleri ilk günkü gibi hassasiyetle uyguluyoruz. Büyük bir özveri ortaya koyan çalışanlarımız ve kesintisiz tedarik zincirimizle topluma hizmet ediyoruz. 1064 iş ortağıyla anonim şirkete dönüşen SEÇ Market iş kolumuzla, esnafın ve ticaretin yanında olmaya devam ediyoruz. Dijitalleşme ve istihdam artışı gibi alanlarda da yıl sonu hedeflerimize uyumlu performans gösteriyoruz” dedi.

Küresel Raporlama Girişimi (Global Reporting Initiative- GRI) Standartları “Temel” (core) seçeneğine uyumlu olarak hazırlanan ‘Bizim Toptan 2019 Sürdürülebilirlik Raporu’na ulaşmak için tıklayın:
https://kurumsal-admin.bizimtoptan.com.tr/_docs/blog/documents/ddb0a3403c1403b5a67d79b6b77d9c6b94f3f08b.pdf

Bizim Toptan Satış Mağazaları hakkında:

2001 yılında 14 mağazayla faaliyetlerine başlayan Bizim Toptan Satış Mağazaları, 70 ilde 173 mağazasıyla Cash & Carry (Organize Toptan Ticaret) sektöründe mağaza sayısı bakımından en büyük ve erişilebilirlik açısından en yaygın firmadır. Şirket, hızlı tüketim sektöründe yaygın bir müşteri ağına gıda, alkolsüz içecek, tütün mamulleri, temizlik, kişisel bakım, kâğıt ürünleri gibi ana ürün kategorilerinde geniş bir portföy sunmaktadır. Bizim Toptan, müşterilerine tüketici nezdinde bilinirliği yüksek çok uluslu ve uluslararası yapıdaki pek çok marka ile kendi özel markalarının da dahil olduğu yaklaşık 5 bin ürünün satışını gerçekleştirmektedir. Şirketin ana müşterileri bakkallar, marketler, süpermarketler, ihtisaslaşmış perakendeciler, toptancılar, tüccarlar, unlu mamul üreticileri, ofis müşterileri, HoReCa (otel, restoran ve kafeler), kurumsal şirketler ve bireysel müşterilerdir. Güçlü Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) alt yapısı sayesinde müşterilerini tanıyan, müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirilmiş teklifler sunan, dijital yatırımları güçlü bir şirkettir.  Bizim Toptan, Borsa İstanbul’da BIZIM koduyla işlem görmektedir. Prosaf operasyonu ile ev dışı tüketim müşterilerine "yerinde teslim" hizmeti sunan Bizim Toptan, işletmelerin tüm ihtiyaçlarını ve mal tedariki sağladığı bu satış kanalında da hizmetine devam etmektedir. 2014 yılında bünyesine dahil olan SEÇ Market, Bizim Toptan Satış Mağazaları’nın franchising esasıyla yürütmekte olduğu iş ortaklığı modeli iken Ağustos 2020’de şirketleşmiştir. Türkiye’de 76 ilde 1064 mağaza sayısına ulaşmış olan SEÇ Market zinciri kurumsal semt marketi konumlamasıyla nihai tüketiciye avantajlı fiyatlarla mal ve hizmet sunan ulusal bir markadır. Bizim Toptan’ın Tıkla Gel Al satış kanalı ise müşterilere internet üzerinden ürün satın alma ve istenilen saatte belirlenen mağazadan teslim alma imkanı sunmaktadır.

Medya kaynakları

Borsa İstanbul

Basın bültenleri

Derby’nin “Yakışır” modifiye otomobil kampanyasının kazananı belli oldu

21 Oca

Ülker’in İK uygulamalarına iki altın ödül

11 Oca

Kümaş Manyezit’in satışı için  anlaşma imzalandı

5 Oca

İkonik markaya Türkiye’den CEO:  Nurtaç Ziyal Afridi GODIVA CEO’su olarak atandı

17 Ara